Recensie: Nathalie Pagie – De trip

Recensie: Nathalie Pagie – De trip

Journalisten Tara en Diego zijn op Hawaï om voor de krant de tv-opnames van het extreme adventure-programma De Trip te volgen. Als één van de kandidaten gewond uitvalt, grijpt Diego zijn kans en springt in. Terwijl hij zich aan de levensgevaarlijke challenges waagt, komt Tara op het spoor van een commune, met aan het hoofd de excentrieke Cassandra. De communeleden zijn volledig in de ban van deze vrouw en als zij meer lijkt te weten over Tara’s pijnlijke verleden, wordt ook Tara’s nieuwsgierigheid gewekt.
Plots dreigt de Mauna Loa-vulkaan eerder tot uitbarsting te komen dan werd voorspeld en moet iedereen het eiland verlaten. Maar juist dan wordt één van de communeleden dood aangetroffen en blijkt Cassandra spoorloos. Wat heeft zij te verbergen? Tara en Diego blijven op het eiland om in een race tegen de klok en met gevaar voor eigen leven de waarheid te achterhalen.

ISBN: 9789022584989 – Boekerij – Aantal pagina’s: 303 – Thriller

*****

5 van de 5 sterren – Eline

‘Een nieuw en loeispannend avontuur van het bekende duo Tara en Diego.’

*****

In dit boek lees je het vierde avontuur van Tara en Diego. Zij zijn beide journalisten en werken nauw samen. In hun eerdere boeken hebben zij vaak elkaars leven gered en spannende dingen meegemaakt. Dat heeft een bijzondere band geschept.

*****

Dit boek is zo beeldend geschreven dat je de hitte van de vulkaan die op uitbarsten staat bijna kunt voelen. Daarnaast is het boek enorm spannend en is het een echte pageturner. De hoofdstukken eindigen vaak met een cliffhanger en dit maakt dat je als lezer wel door moet blijven lezen.

*****

Het eerste hoofdstuk in dit boek is direct al heel spannend. Het zet de toon Hiermee wordt de toon gezet voor de rest van het boek. Er is in dit boek ook veel aandacht besteed aan het schetsen van de omgeving. Je waant je bijna op Hawaï als je dit boek leest! De hoofdstukken in dit boek zijn vrij kort. Dit leest erg prettig en maakt dat je bijna niet kunt stoppen met lezen. Ook zijn er vrijwel geen lastige woorden in dit boek te ontdekken.

‘Op het grasveld in het midden van de uitgestrekte tuin lag een meisje plat op haar buik. Dikke regendruppels spatten op haar blote benen uiteen en doorweekten de witte jurk en haar lange zwarte haren. Tara aarzelde geen seconde en rende naar haar toe. Ze knielde naast het meisje neer, dat ze een jaar of zestien schatte, en zag dat haar ogen waren weggedraaid. ‘Hey, wake up’, zei Tara, terwijl ze zacht op haar natte wang tikte. Pas toen ze dat een paar keer had gedaan, kwam er een reactie. Het kind sloot haar ogen, draaide op haar zij en trok haar knieën op. De aanblik raakte Tara; waarom lag ze hier, wat was er met haar gebeurd? Ze keek de tuin rond, maar er was verder niemand t bekennen. Ook Cassandra’s huis leek verlaten; de deuren waren dicht.’

Dit boek speelt zich af op een tropisch eiland en vaak lees je over de hitte die de personages voelen. Om deze reden is dit boek het meest geschikt om te lezen op een heerlijk zonnige dag. Je zit dan lekker in een stoel in de zon en hebt een heerlijk ijskoud drankje in je handen. Lees dit boek als het nog licht is. Hoe donkerder het wordt, hoe enger je dit boek zult gaan ervaren!

50%

50%

303 pagina’s