Recensie: Sally Thorne – 99 procent van mij

Fotografe Darcy Barrett heeft de halve wereld over gereisd en weet het nu zeker: geen enkele man kan tippen aan Tom Valeska. Helaas is hij de beste vriend van haar tweelingbroer Jamie en schijnt hij daardoor verboden terrein voor haar te zijn. Ze heeft nog nooit meer dan 1 procent van hem gekregen…

Wanneer Tom het huisje van haar oma gaat opknappen, ziet ze hem na jaren weer terug. Eén ding is er in ieder geval veranderd, stelt ze vast: hij is voor het eerst in tien jaar single. Er moet toch iemand een oogje in het zeil houden? Zodra de vonken als vanouds over en weer springen, beseft Darcy dat die ene procent niet meer genoeg is. Deze keer zal ze zorgen dat Tom Valeska voor 99 procent van haar wordt!

ISBN: 9789402704853 – Uitgeverij HarperCollins – Aantal pagina’s: 314 – roman

*****

4 van de 5 sterren – Kaylee

‘Romantisch verhaal dat bewijst dat uit sommige vriendschappen de grootste liefdesavonturen ontstaan.’

*****

Darcy Barett is een ontzettend bijdehante dame met een enorm gevoel voor sarcasme. Samen met haar tweelingbroer Jamie erft ze het bouwvallig huisje van haar oma. Ze besluiten het op te knappen voor ze het gaan verkopen en vragen hiervoor Tom Valeska om hulp. Tom is de beste vriend van Jamie en kent hen al sinds hun jeugd. Stiekem is Darcy sinds dat moment verliefd op Tom, maar een relatie is er nooit van gekomen. Wanneer ze nu elkaar na jaren weer zien is het lastig om die oude vonk te negeren. Darcy doet er dan ook alles aan om Tom de hare te maken.

*****

Sally Thorne weet hoe ze een romantisch verhaal moet schrijven! De (soms broeierige) liefde tussen Darcy en Tom spat van de bladzijden af. Niet alleen maar rozengeur en maneschijn, ook de ingewikkelde dingen van liefde en verliefdheid komen voorbij. Gewoon heerlijk om bij weg te zwijmelen.

*****

99 Procent van mij is een verhaal dat je gewoon wilt lezen. Ik moest wel eventjes wennen aan het karakter van Darcy: het is een brutale, ongelofelijk bijdehante dame die alles zegt wat ze denkt. Ze kwam over als iemand die zich niets aantrekt van anderen en alles doet waar ze zelf zin in heeft. Later in het verhaal zwakt dit af en wordt Darcy een stuk leuker! Soms heb ik hardop zitten lachen om haar wonderlijke gedachten. Uiteindelijk kon ik het boek steeds lastiger dichtslaan omdat ik toch wel heel benieuwd was hoe het afloopt tussen Darcy en Tom.

‘We zijn allemaal aandeelhouders in Tom Valeska: Jamie, Megan en ik. Zijn moeder en mijn ouders. Loretta en Patty. Iedereen die hem ooit heeft ontmoet, wil iets van hem, omdat hij de allerbeste is. Ik probeer het aandeel van al die mensen bij elkaar op te tellen. Zelfs zijn tandarts en dokter reken ik mee. Misschien is hij maar voor één procent van mij, en daar zal ik het mee moeten doen. Ik moet hem delen.’

Lees dit boek vooral wanneer je een avondje alleen bent en snakt naar een typisch liefdesverhaal. Schenk een wijntje in, pak een schaaltje met chips en lezen maar!

96%

4%