Recensie: Sietse Bakker – De Sparkle

Recensie: Sietse Bakker – De Sparkle

Er zijn bibliotheken volgeschreven met boeken over persoonlijke ontwikkeling, geluk, succes, rijkdom, gezondheid en leiderschap. En toch ben je vaak binnen no-time weer terug bij af. In een snel veranderende wereld waarin steeds méér moet in steeds minder tijd, lijken zelfs de meest simpele idealen onhaalbaar. Hoe komt dat, en hoe rekenen we daarmee af?

Gefascineerd door het butterfly effect – hoe kleine veranderingen grote gevolgen kunnen hebben – vroeg Sietse Bakker zich af: wat zijn nou eigenlijk de details die het verschil maken in je leven, in je omgeving en de wereld om je heen? Hoe krijg je meer grip op die details? En hoe wend je die nieuwe invloed aan om je leven meer betekenis te geven?

Dit is een nieuwe aanpak voor hoe je vooruit komt in een nieuwe wereld vol details. Het laat zien hoe we de kracht in kleine dingen – De Sparkle– kunnen ontdekken én aanwenden om het verschil te kunnen maken in je leven, in je omgeving en de wereld om je heen.

ISBN: 9798 940 050 651 – Lev. – Aantal pagina’s: 256 – Zelfhulpboeken

*****

4 van de 5 sterren — Luus

‘Zie hoe het butterfly-effect zich in je leven afspeelt, ontdek de details die het verschil maken en verander ze om de beste versie van jezelf te worden.’

*****

Een praktisch boek, geschreven door de nuchtere Sietse. Het boek laat je nadenken over verschillende aspecten van je leven en laat je nadenken over waar je naartoe wil. Het leert je de details in je leven te herkennen die hét verschil kunnen maken. Deze details kun je veranderen om de beste versie van jezelf te worden. Het zijn vaak maar kleine aanpassingen die je hoeft te doen om toch al veel resultaat te bereiken, want: al het grote begint met iets kleins.

*****

De Sparkle is een overzichtelijk boek. Dat komt niet alleen door de schrijfstijl, maar ook door de vragen aan het eind van elk hoofdstuk. Deze zorgen voor een opsomming van wat je net gelezen hebt. De afwisseling tussen eigen ervaringen en verhalen over het leven van Sietse, en de resultaten uit wetenschappelijke onderzoeken maken het verhaal compleet.

Heb je weleens iets zo graag gewild dat je er de hele tijd mee bezig was? Wanneer je gefocust bent op datgene wat je wilt, lijken die dingen soms ‘voorbestemd’. Zelf geloof ik niet zo in het lot, behalve in het lot dat je voor jezelf bepaalt. Ik denk ook niet dat dingen ‘als vanzelf op je pad komen’. Wanneer je voor je eigen lot kiest, en je je focust op het leven zoals je zou willen dat het eruitziet, ga je beter opletten. Zie het zo: er komt continue van alles op je pad, maar als je naar je voeten staart in plaats van voor je kijkt, gaan alle dingen die op je pad komen ongemerkt aan je neus voorbij. Maar als je je ogen openhoudt, weet waar je naar op zoek bent en oplet of het voorbijkomt, dan is de kans aanzienlijk groter dat je het ook daadwerkelijk zult opmerken.

Wil je leren hoe je inzicht krijgt in de kleine details die hét verschil kunnen maken in je leven, en weten hoe je veranderingen kunt maken op het gebied van je brein, je gezondheid, je relaties, succes en de wereld om je heen? Een praktisch zelfhulpboek met aan het eind van elk hoofdstuk een aantal vragen die je kunt invullen. Dan is dit jouw boek.

50%

50%

256 pagina’s