Recensie: Sara Holland – Havenfall

Recensie: Sara Holland – Havenfall

Havenfall is een magische herberg. Een herberg waar eeuwenoude werelden met verschillende soorten magie bij elkaar komen. Havenfall is een plek van vrede en iedereen is er welkom. Maddie hoopt ooit de herberg over te nemen van haar oom. Elke zomer gaat ze naar Havenfall om te helpen en krijgt ze de kans om de magie van dichtbij te zien. Havenfall is ook de plek waar ze verliefd werd op de knappe soldaat Brekken, uit de Fiorden-wereld. Alleen deze zomer gaat alles anders. Er wordt een lijk gevonden en tussen de werelden ontstaat er onraad. Wie is er nog te vertrouwen?

ISBN: [9789463491891 – Blossom Books  – Aantal pagina’s: 301 – Fantasy

*****

5 van de 5 sterren – Mabel

Havenfall is een bloedstollend verhaal waarin Sara Holland je meevoert naar verschillende magische werelden.’

*****

Het verhaal wordt verteld door Maddie, een eigenwijze, maar ook tikkeltje onzekere tiener. Maddie ontmoet Taya, een ander meisje dat mee komt helpen in de herberg en al snel ontstaat er een speciale vriendschap. Dan heb je nog de Zilveren Prins, iemand die het beste met Maddie voor lijkt te hebben en haar helpt gedurende de zomer. Maddie wordt niet afgeschilderd als de perfecte hoofdpersoon. Ze maakt ook fouten en verkeerde keuzes, net als wij allemaal. Hierdoor voel je je al snel een band met Maddie.
— Mabel

*****

Vanaf de eerste bladzijde wordt je gelijk het verhaal ingezogen. Al snel bouwt de spanning zich op in Havenfall. Dit zorgt ervoor dat je steeds nieuwsgierig bent naar wat er gaat gebeuren. Het verhaal speelt zich af op aarde, maar er worden ook andere werelden geïntroduceerd. Dit zorgt voor een mysterieuze sfeer.
— Mabel

*****

Havenfall is een boek dat ik in een ruk heb uitgelezen. Dit komt door de vlotte schrijfstijl. Soms was het misschien iets te vlot, omdat er in vier dagen tijd heel veel gebeurt in het verhaal. Toch vond ik dit niet storend, omdat alles gedetailleerd wordt beschreven. Holland wisselt beschrijvende zinnen af met dialogen, waardoor het fijn wegleest.
— Mabel

‘Het stadje is kleiner geworden, net als Havenfall zelf. De herberg was ooit het kruispunt van ontelbare werelden, elk achter zijn eigen deur, die nu op twee na allemaal zijn verzegeld met magie. Er zijn nog maar drie werelden over: Byrn, Fiordenkil en Haven, zoals iedereen van de Aangrenzende Werelden de aarde noemt en wat de naam van het stadje ook is. Maar hoewel het stadje en de herberg niet zijn wat ze ooit waren, voelt het nog steeds alsof er mogelijkheden in de lucht hangen. Havenfall is de neutrale zone tussen alle werelden, een vredig, magisch kruispunt.’

Havenfall leest het fijnst op de bank met een kop thee en de tikkende regen tegen het raam.

50%

50%