Recensie: Deepak Chopra – Het geluk in jezelf

We zijn allemaal op zoek naar geluk. We denken dat we pas echt gelukkig zullen zijn als onze materiële wensen in vervulling zijn gegaan.

In Het geluk in jezelf laat Deepak Chopra zien dat uiterlijke bronnen van geluk nooit tot echte vreugde kunnen leiden. De echte vreugde zit in onszelf, het is een innerlijke conditie die bepaalt hoe we de wereld bekijken en beleven. Hoe meer we leven vanuit deze onuitputtelijke bron van geluk, hoe meer we zullen merken dat onze wensen vanzelf worden vervuld. Hij legt uit hoe we de bron van geluk kunnen aanboren en daarmee ons leven een nieuwe dimensie kunnen geven.

ISBN: 9789 401 302 685 – Altamira – Aantal pagina’s: 229 – Zelfhulpboeken

*****

4 van de 5 sterren — Luus

‘Ga op zoek naar jezelf, naar je werkelijkheid en ontwaak. Ervaar vrijheid en genade en vind het geluk in jezelf.’

*****

Dit boek neemt je mee op een reis naar jezelf. Het boek is opgedeeld in 3 delen en neemt je in deel 1 eerst mee naar ‘het probleem’: niet weten wie we zijn. Hier leer je wie je bent. In deel 2 lees je over ‘het recept’ en lees je antwoorden op vragen als ‘Waar ga ik na mijn dood naartoe?’, ‘Wat is de sleutel tot duurzaam geluk?’ en ‘Hoe kan ik moeiteloos leven?’. In deel 3 komt de praktijk aan bod ‘ervaren wie we zijn’. Je leert wat kracht is en hoe je je eigen kracht kunt gebruiken. Dit boek leert je vanaf het begin te beginnen. Je gaat een proces aan van leren wie je bent, weten wie je bent. Om vanuit je basis geluk en genade te ervaren en vast te houden.

*****

Dit boek geeft je enorm veel materie om over na te denken. Elk deel zal je na laten denken over wie je bent, waar je vandaan komt, waar je heen gaat en wat belangrijk voor je is. Een prettige en duidelijke schrijfstijl, als ook de opsomming van kernpunten achter ieder hoofdstuk, maken dit een fijn boek om te lezen.

Kom uit de gevangenis van tijdgeboden gewaarzijn en betreed de tijdloze, vrije wereld. De gevangenis van tijdgebonden gewaarzijn is de wereld van afgescheidenheid en lijden. De wereld van het tijdloze is de wereld van zuiver bewustzijn, waar ieder moment vrij is. Dit moment is vrij omdat al je zozrgen iets van het verleden of de toekomst zijn. Ze bestaan alleen in je verbeelding. Als je je zorgen maakt om iets, stel jezelf dan de vraag: Wat is er hier en nu aan de hand? Dan zul je je realiseren dat er op dit moment geen problemen zijn. Je moet onderscheid maken tussen de situatie en het moment. De situatie is niet blijvend, het moment wel. De situatie verandert voortdurend, het moment blijft volmaakt en onveranderd.

Wil je weten wie je bent, waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat, vanuit de holistische kijk op de wereld van Deepak? Maar vooral ook nadenken over het leven, jouw even en leren werken aan een nieuwe werkelijkheid die jou duurzaam geluk brengt? Dan is dit boek voor jou. Een boek waar je nog een tijd over zult nadenken, in de positieve zin!

50%

50%

229 pagina’s