Recensie: Davidji – De geheimen van meditatie

In De geheimen van meditatie laat Davidji je kennismaken met verschillende meditatietechnieken. Hij analyseert meditatie onder meer aan de hand van ademhaling, mindfulness, biofeedback, geluid, chakra’s, tantra en chanting. Davidji deelt zijn persoonlijke ervaringen met je en laat zien dat meditatiebeoefening een positieve impact heeft op gezondheid, relaties, emotioneel welzijn en spiritueel leven. Op toegankelijke wijze moedigt hij je aan de meditatietechniek te zoeken die het beste bij jouw persoonlijkheid past. Hij maakt het eenvoudiger om de meditatie te integreren in je dagelijks leven, zodat je steeds toegang hebt tot je innerlijke rustpunt.

ISBN: 9401 302 782 – Altamira – Aantal pagina’s: 236 – Zelfhulpboeken

*****

5 van de 5 sterren — Luus

scrollen

Start!

‘Verdiep jezelf in de wereld van meditatie, met deze complete gids vol met chanting, chakra’s, mindfulness, ademhaling, biofeedback of geluid meditaties.’

*****

In dit boek maak je kennis met de oorsprong en geschiedenis van meditatie en hoe je kunt gaan mediteren en welke voordelen het heeft. Elke meditatievorm heeft weer een andere werking, en zal voor jou ook anders voelen. Het boek leert je alle meditatievormen direct uit te proberen, zodat je er al snel achterkomt welke vorm voor je werkt en welke niet. Voor mij was het een ware eyeopener en het begin van een fijne vaste gewoonte. Als je zoals Davidji aanbeveelt in het boek, 30 dagen lang een meditatie volhoud, zul je merken dat het een grote impact zal hebben op je gezondheid, emotioneel welbevinden, je innerlijke rust en je relaties met anderen. Zo heb ik het in ieder geval wel ervaren. Achterin het boek schrijft hij over wat meditatie juist wel en niet is en beantwoord hij vragen als: wat is het verschil tussen gebed en meditatie, wat is je doel tijdens meditatie, hoe weet ik of het werkt, doe ik het wel goed?

*****

Davidji heeft ook dit boek op een erg prettige manier geschreven. Wat een enorm inspirerende man, met indrukwekkende verhalen en ervaringen. Ik kreeg enorm veel zin om mijn meditatie wat serieuzer te gaan beoefenen.

Er zijn duizenden meditatiemethoden en filosofieën. En elke meditatiemethode heeft zijn eigen unieke techniek of wijze om je te helpen het hier en nu te ervaren. Ze hebben allemaal hun waarde en dit boek respecteert alle technieken, methoden en inzichten die jou kunnen helpen de wervelende gedachten in je geest tot rust te brengen en een diepere zin, bestemming, vrede en vervulling in je leven te vinden.

Ben je een beginner op het gebied van meditatie? Dan kan dit boek je helpen om een meditatievorm te vinden die bij je past, en vind je tips om het mediteren tot een vast dagelijks ritueel te maken. Ben je al een gevorderd of regelmatig beoefenaar, dan zitten er wellicht meditatievormen tussen die je nog niet geprobeerd hebt. Een complete gids voor iedereen die op zoek is naar innerlijke stilte.

50%

50%

236 pagina’s