Recensie: Karin Steffens – Laat je raken

‘Je moet je gevoel volgen’, is een advies dat je met regelmaat hoort. Het is goedbedoeld en het klinkt aantrekkelijk, maar de grote vraag is: hoe dan? En wat is je gevoel precies? Laat je raken helpt je om je gevoel en lichaam te gebruiken als gids in het leven.

Allereerst leer je je gevoel te herkennen. Daarna ontdek je hoe je niet gelijk vanuit je gevoel en je emoties handelt, maar een laag dieper voelt naar de boodschap achter deze emotie. Met ervaringen uit de praktijk, vragen aan de lezer en meditatieve oefeningen neemt Karin Steffens je aan de hand op weg naar een leven waarbij je op je gevoel durft te vertrouwen.

ISBN: 9789401303590 – Gottmer Uitgevers Groep b.v. – Aantal pagina’s: 200 – Zelfhulp

*****

4 van de 5 sterren – Janet

‘Een liefdevolle handleiding in het leren (h)erkennen van je gevoel.’

*****

In Laat je raken deelt Karin Steffens haar eigen inzichten en worden er eenvoudige maar intrigerende vragen aan de lezer gesteld. Daarnaast helpt het je jouw emoties op een dieper niveau te leren kennen, middels ademhalingsoefeningen en (verwijzingen naar) meditaties op de website van de schrijfster. Het laat zien wat voor emoties er zijn, welk doel ze hebben en hoe ze je kunnen helpen om meer in je eigen kracht te komen als je ze leert te doorvoelen.
— Janet

Dit boek zal met name gevoelsmensen aanspreken. Als je er voor durft open te staan om te ervaren hoe het is om door de pijn heen te voelen, kan dit boek extra waardevol zijn.
— Janet

*****

Karin Steffens heeft een fijne manier van schrijven. Er straalt een openhartigheid en liefdevolle kalmte uit haar woorden. Doordat ze haar eigen proces met de lezer deelt, krijg je het vertrouwen dat ze weet waar ze het over heeft. Zij begrijpt de pijn maar ook de kracht van het doorvoelen en ze maakt duidelijk waarom we juist de pijn niet uit de weg zouden moeten gaan.
— Janet

Angst blijkt niet gekomen om je af te sluiten of om je wereld zo klein en zeker mogelijk te maken, zodat er minder ruimte is voor gevaar. Integendeel, angst nodigt je juist uit om je wereld groter te maken. Om de wereld open tegemoet te treden. Angst maakt je duidelijk dat je geen zekerheid hebt (je bent on-zeker) en dus niet terug kunt vallen op het oude en onbekende. Je bent in een situatie van ‘niet-weten’ en hiermee dus open voor nieuwe kennis en ervaringen. Angst is hierdoor een motor van vernieuwing en helpt je om je grenzen te verleggen en om nieuwe vrijheden aan te boren.

50%

50%

200 pagina’s