Recensie: Joseph Murphy – De kracht in jezelf

Weinig mensen weten hoe groot de invloed van het onderbewustzijn is. In deze herziene en uitgebreide editie van De kracht in jezelf laat Joseph Murphy zien hoe je onderbewustzijn je gedrag stuurt. Hierdoor krijg je meer inzicht in de complexe werking van je eigen geest. Gezondheid, relaties, vrijheid, rijkdom, carrière en genezing van verslavingen komen aan bod. Dankzij de praktische tips en uitgebreide adviezen krijg je grip op je onderbewustzijn, maak je optimaal gebruik van gedachtekracht en ligt geluk binnen handbereik.

ISBN: 9789401304771 – Uitgeverij Altamira – Aantal pagina’s: 291 – Persoonlijke ontwikkeling

*****

4 van de 5 sterren — Kaylee

‘Boek dat je bewust maakt van je gedachten en je leert positiever in het leven te staan en je eigen kracht te benutten.’

*****

De kracht in jezelf geeft je handvatten om je gedachten te veranderen naar een positievere mindset. Je leest meer over je bewustzijn en met name je onderbewustzijn. Je onderbewustzijn bestaat vooral uit je gedachten, herinneringen en voorspellingen. Door je onderbewustzijn te sturen metositieve) gedachten, wordt je positiever en trek je over het algemeen goede dingen aan of de dingen die je wenst.

Er komen veel onderwerpen in het boek terug, zoals relaties, succes, angst en rijkdom. De kracht in jezelf is dan ook zeker geen boek om eenmalig te lezen. Ik denk dat je er het meeste uithaalt door het geregeld open te slaan en erin te lezen. Er is zoveel te leren over je onderbewustzijn en de manier hoe je dit kunt beïnvloeden. Bewaar het boek dus binnen handbereik, want je gaat er zeker iets aan hebben om positiever in het leven te staan en goede dingen aan te trekken!

*****

Joseph Murphy heeft een fijne schrijfstijl. Het boek kent een vrij ingewikkeld onderwerp, maar Murphy weet dit ontzettend goed en in een duidelijke taal uit te leggen. Stukjes wetenschap worden afgewisseld met voorbeelden van mensen die hun onderbewustzijn hebben aangesproken met positief resultaat. Hierdoor wordt het boek geen worsteling om doorheen lezen, maar leest goed weg. Aan het einde van ieder hoofdstuk staat ook een samenvatting / opsomming, heel handig om nog eens terug te lezen of naar terug te bladeren.

‘Wetenschappers vertellen ons dat je elke elf maanden een nieuw lichaam aanmaakt; dus vanuit een lichamelijk standpunt gezien ben je slechts elf maanden oud. Als je gebreken in je lichaam aanmaakt door gedachten van angst, woede, jaloezie of wrok, kun je alleen jezelf daarvan de schuld geven.
Jij bent de som van je eigen gedachten. Je kunt negatieve gedachten en beelden een halt toeroepen. De manier om de duisternis kwijt te raken is door het licht op te zoeken, de manier om kou te overwinnen is door warmte te zoeken, de manier om een negatieve gedachte te overwinnen is door hem te vervangen door een positieve. Bevestig het goede en het kwaad zal verdwijnen.’

Dit boek is voor iedereen die aan zichzelf wil werken. Of je nu positiever wilt worden, wilt leren hoe manifesteren werkt of hoe je je gedachten kunt beïnvloeden, dit boek helpt je hierbij.

50%

50%