Recensie: Nico Tijsen – Styling Tips & Tricks van Nicolicious

Een van de toonaangevende interieurontwerpers van dit moment is Nico Tijsen. Voor zijn ontwerpen reist hij de hele wereld over. Hij maakt gebruik van veel natuurlijke kleuren en materialen. Leer van de meester hoe je van je huis een warm en uniek thuis maakt met een stijlvol en sfeervol interieur met een persoonlijke touch, boordevol unieke details.

Nico is de creative director van Rivièra Maison. In de meer dan dertig jaar waarin hij voor dit merk werkt, creëerde hij zijn eigen stijl en regels op het vlak van interieurstyling. In dit boek neemt hij je mee in zijn wereld. Laat je inspireren door de man voor wie interieurstyling zijn lust en zijn leven is en die als motto heeft: ‘meer is zeker meer!’

ISBN: 9789401445948 – Terra Publishing – Aantal pagina’s: 223 – Interieur

*****

4 van de 5 sterren — Kaylee

‘Wanneer je hart sneller gaat kloppen van interieur, en met name Rivièra Maison, dan is dit boek een musthave.’

*****

Nico Tijsen is zijn carrière begonnen als bloemist en wist hierbij de mooiste boeketten te creëren. Na een tijdje ging hij zijn horizon verbreiden en kwam terecht bij het interieurmerk Rivièra Maison. Inmiddels heeft Nico zo’n dertig jaar ervaring en is hij een zeer geliefde interieurstylist. In zijn boek Styling Tips & Tricks van Nicolicious deelt hij veel tips en foto’s van zijn creaties op interieurgebied.

Het boek is opgedeeld in thema’s, zoals woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer, behang en verf en groen. Je kunt met dit boek inspiratie opdoen voor je gehele woning. Het boek is voorzien van korte tips of een toelichting op een foto. De foto’s in het boek zijn prachtig, het boek is eigenlijk meer een magazine of koffietafelboek. Heel erg leuk om te hebben wanneer je een passie hebt voor interieur (met een voorliefde voor Rivièra Maison, want dit merk vormt de inspiratie voor vele foto’s).

Wat ik erg leuk vind, is dat Nico een hoofdstuk gewijd heeft aan kerst. Hij is een enorme kerstliefhebber en deelt daarom in zijn boek stylingtips voor kerst.

*****

Nico deelt erg veel tips of toelichtingen op foto’s in zijn boek. Deze zijn kort en beslaan veelal slecht één zin. Kort en bondig, maar helder.

Styling Tips & Tricks van Nicolicious is een erg geschikt boek voor iedereen die een voorliefde heeft voor interieur en op zoek is naar inspiratie. Ben je een liefhebber van Rivièra Maison, dan zit je met dit boek helemaal goed.

50%

50%

223 pagina’s