Recensie: Lyse du Champ & Lizzie van den Ham – Mijn wereld, mijn hart

Zweden, 1969. Wanneer de zesentwintigjarige muzikant Krister Fareaus eindelijk wordt uitgenodigd om mee te werken aan de televisieopnames van Zomermuziek is hij dolblij en trots. Al jaren hoopt hij op een uitnodiging voor de gerenommeerde special. Het feit dat de bekende zangeres Aurora Sjärnblom ook meedoet, maakt het voor hem extra leuk. Krister is geboeid door de negentienjarige singer-songwriter en hij kan niet wachten haar in het echt te ontmoeten.

Vrij snel krijgt hij echter een heel ander beeld van het getalenteerde meisje met de grappige lach. Wat zit haar dwars en is hij de aangewezen persoon om haar te laten bloeien?

ISBN: 9789403672465 – Dutch Venture Publishing – Aantal pagina’s: 146 – Roman

*****

4 van de 5 sterren – Kaylee

‘Heerlijke roman die als een trein wegleest en waarin het ontdekken van liefde centraal staat.’

*****

Krister is zesentwintig jaar en is een bekende zanger. Wanneer hij gevraagd wordt voor het programma Zomerhits kan hij zijn geluk niet op. Hij gaat daar ook zijn zangeres-collega Aurora ontmoeten, voor wie hij stiekem al heel erg lang bewondering heeft. De scènes die gespeeld worden in het programma zorgen ervoor dat Krister en Aurora elkaar goed leren kennen. Al snel heeft Krister door dat Aurora bepaalde dingen verbergt achter haar zo ogenschijnlijke rustige voorkomen. Wanneer de twee een bepaalde scène moeten spelen slaan de vonken over, maar of dit wederzijds is…

Aurora is negentien jaar en een bekende zangeres. Haar hele leven staat in het teken van muziek en ze vindt het dan ook erg leuk wanneer ze mee mag doen aan het programma Zomerhitte. De deelname is wel spannend voor haar, want ze weet niet zo goed wat haar te wachten staat. Wanneer ze Krister ontmoet heeft, weet ze meteen dat ze hem kan vertrouwen. Wanneer dan niet zulke leuke dingen gebeuren, klopt ze bij hem aan en neemt hem in vertrouwen. Dit vertrouwen wordt echter steeds groter en Aurora voelt dingen die ze nog nooit gevoeld heeft.

*****

Wanneer je begint met lezen weet je eigenlijk meteen dat er iets gaat spelen tussen Krister en Aurora. Er hangt overduidelijk liefde in de lucht tussen hen. Het duurt alleen wel eventjes voordat dit op gang komt, mede ook door de dingen die er gebeuren. Wanneer de vonk dan eenmaal overslaat, is sprake van liefde, eentje waarvan iedere romanticus stiekem droomt.

*****

Lyse du Champ en Lizzie van den Ham hebben een vlot leesbare roman geschreven. Je begint aan het verhaal en voor je het weet heb je het uit. Er gebeurt voldoende in het verhaal en het is duidelijk dat Kirster en Aurora een klik hebben. Door de omstandigheden krijgt het verhaal ook wel een serieuze kant, eentje waarbij liefde het antwoord is. Dit boek is het eerste deel in een serie en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de andere delen.

‘Zodra ze even tijd hadden tussen de opnames door, zocht ze hem op en stond ze ineens naast hem om iets te zeggen of te vragen.
Als ze dan samen waren, praatten ze. Soms over diepgaande dingen, soms over onzin en dan lachte ze hard, met haar mond wijd open en haar ogen vol vrolijke glinstering.
Wanneer ze niét fysiek in zijn buurt was, verscheen ze voor zijn geestesoog op verschillende manieren; glimlachend met haar gezicht een beetje schuin, druk pratend terwijl ze een plukje haar uit haar gezicht haalde of uitbundig lachend met een hoop geluid.
Had hij zich ook zo gevoeld met Malin? Krister kon het zich slecht herinneren, maar nu had hij in ieder geval constant een onrustig en zweverig gevoel.’

Wacht op een redelijk koude en donkere avond. Steek kaarsjes aan, nestel jezelf op de bank en sla dit boek open.

80%