Recensie: Sofie & Jorrit Van Daalen Buissant des Amorie – Lekker & Simpel ZOET

Na diverse succesvolle kookboeken met voornamelijk hoofdgerechten, is het nu toch echt tijd voor een boek vol zoete recepten. De vraag ‘komt er ook nog een bakboek?’ is dan ook al vaak gesteld, maar nu is het dan eindelijk zover: Lekker & Simpel ZOET is een feit. In dit boek vind je maar liefst 125 zoete recepten, van taarten, cakes en cheesecake tot toetjes en koekjes. Ook al was bakken nou niet echt hun specialiteit, deze recepten van Jorrit en Sofie zijn stuk voor stuk bijzonder geslaagd. Dus redeneerden ze: als wij dit kunnen, dan kan iedereen deze lekkere baksels op tafel zetten. Of het nou een feestdag, verjaardag of zomaar een doordeweekse dag is, met de recepten uit dit boek maak je van elke dag een feest.

ISBN: 9789461562661 – Bertram + de Leeuw Uitgevers – Aantal pagina’s: 261 – Kookboek

*****

4 van de 5 sterren — Kaylee

‘Een bakboek dat zijn naam eer aan doet; lekker en simpel!’

Wat was mijn favoriete gerecht uit dit boek?

*****

Mij mag je echt wakker maken voor koekjes, dus toen ik het recept voor citroenkoekjes zag staan liep het water me meteen in de mond. Ik heb ze gemaakt en wat waren ze heerlijk! Je hebt gangbare ingrediënten nodig die eigenlijk altijd wel in ieders keukenkastje staan. Daarnaast zijn de koekjes simpel te maken aan de hand van de instructies. Het meest lastige gedeelte vond ik wel wachten totdat ze uit de oven kwamen. Mega aanrader! (Ben je niet zo’n fan van frisse smaken maar juist dol op chocolade? De brownieoekjes moet je echt proberen!)

Instructies

*****

Dit boek is ontzettend duidelijk en alle recepten zijn heel gemakkelijk te maken. Je hebt gangbare ingrediënten nodig die je gewoon in de supermarkt kunt kopen. De instructies zijn duidelijk en kort beschreven. Kinderen kunnen (met een beetje hulp) ook met dit boek aan de slag! Wat ik leuk vind aan dit kookboek zijn de prachtige foto’s. Ieder baksel is beeldig op de foto gezet waardoor je zin krijgt om alles meteen te maken.

Dit kookboek is voor iedereen die van bakken houdt. Of je nu jong of oud bent, er staat zeker een recept tussen dat je aanspreekt. Ben je een wat meer gevorderde bakker, dan is dit boek wellicht iets minder geschikt. Je moet namelijk geen hoogstaande patisserieaardige recepten verwachten.

50%

50%

261 pagina’s